Anställda & styrelse

13263672_1152014448166291_191771276738894953_n

Gustav Strömbäck
(Verksamhetsledare scenograf/teknik/regiassistent/kursledare)

Gustav innehar det stora ansvaret som verksamhetsledare. Dessutom jobbar han med de praktiska delarna i det som har med teater att göra (teknik, scenografi osv)  Förutom det, har han stor del av produktionsarbetet mot föreställningar, är involverad i improvisationsutbildningarna, och driver utvecklingsarbete i föreningen! Utbildad Teaterledare, steg 3.

CarroCarro
(Individutvecklare/Kulturarbetare/Konstnärlig ledare)
Producerar, regisserar, improviserar, inspirerar, maskerar, utbildar.
Utbildad teaterledare med flertalet kompetenser. Har bl.a. producerat och regisserat Bröts sommarteatrar sen 2013. Språkfascist med stort intresse för kommunikation i alla former. Har ett finger med i det mesta som händer på Bröt, och ett speciellt intresse för improvisationsteater!
(fotograf Simon Eriksson)

SONY DSC

Lasse, scenograf/ledamot/kursledare  En händig man som får mycket ur händerna! En scenograf som även intar scenen mellan varven. En poet, skribent, smyckestillverkare, ja Lasse är en man med många strängar på sin lyra. Han har varit engagerad sedan  år 2000 mest ideellt men senaste somrarna har han varit anställd som  en otroligt skicklig scenograf. En tillsynes vuxen men men med ett stort barnasinne kvar. Har gått clownkurs med Augusto Cabrerra. Nu har han gått i pension men jobbar ändå i olika projekt då vi behöver hans kunskap. En mycket uppskattad teaterfarfar, och kursledare för Ruggugglorna, seniorteatergrupp för daglediga

Astrid och sjörövarenMarianne -Jobbar nu med integration/kassör/ekonomi med flerårig scenvana både av arbete på och bakom scenen. Arbetar alltid med normkritiskt tänkande, inte uttalad feminist,dock stark humanist med vissa feministiska drag!  Hon har jobbat med flera teaterprojekt med kvinnor, Kvinna punkt nu, 2002, Ni hinner inte lika baki oss, 2006, Systerskapet Juntan, 2008, Mellan himmel och jord, 2010. som turnerat runt om i länet, även deltagit på den normkritiska festivalen Scenus i Västerås. Regisserade  sommarteatern på Vassholmen 2003, Yttersta dagen. Gjorde 2013 tillsammans med länsregissören och Satu Takkinen en föreställning på internationella kvinnodagen. Jobbat med utveckling av sommarteatern i projektet Leader Polaris 2013 och med ekonomi/budget och personalansvar.

Styrelse

Ordförande Assar Strömbäck, Kassör Maria Ruud Eriksen, Sekreterare Peter Lundström, ledamöter Yvonne Häggström och Lars Johansson.

Amatörteaterkommittén: AMATEA

Margareta Notsten, Evelina Öqvist, Ewa-Maria Rönnbäck, Elvira Larsson, Henny Henriksson Larsson, Simon Häggström