Anställda & styrelse

13263672_1152014448166291_191771276738894953_n

Gustav Strömbäck
(Verksamhetsledare scenograf/teknik/regiassistent/kursledare)

Gustav innehar det stora ansvaret som verksamhetsledare. Dessutom jobbar han med de praktiska delarna i det som har med teater att göra (teknik, scenografi osv)  Förutom det, har han stor del av produktionsarbetet mot föreställningar, är involverad i improvisationsutbildningarna, och driver utvecklingsarbete i föreningen! Utbildad Teaterledare, steg 3.

CarroCarro
(Individutvecklare/Kulturarbetare/Konstnärlig ledare)
Producerar, regisserar, improviserar, inspirerar, maskerar, utbildar.
Utbildad teaterledare steg 3, med flertalet kompetenser. Har bl.a. producerat och regisserat Bröts sommarteatrar sen 2013. Språkfascist med stort intresse för kommunikation i alla former. Har ett finger med i det mesta som händer på Bröt, och ett speciellt intresse för improvisationsteater och vad den processen gör med människan!
(fotograf Simon Eriksson)

maggieMargareta Notsten
(Administratör, projektledare, förstapysslare med huvudansvar för kostym)
Maggie har under många år varit mycket engagerad i Bröt, både på och bakom scenen. Nu har hon tagit steget in i arbetsstyrkan!

SONY DSC

Lasse, scenograf/ledamot/kursledare  En händig man som får mycket ur händerna! En scenograf som även intar scenen mellan varven. En poet, skribent, smyckestillverkare, ja Lasse är en man med många strängar på sin lyra. Han har varit engagerad sedan  år 2000 mest ideellt men senaste somrarna har han varit anställd som  en otroligt skicklig scenograf. En tillsynes vuxen men men med ett stort barnasinne kvar. Har gått clownkurs med Augusto Cabrerra. Nu har han gått i pension men jobbar ändå i olika projekt då vi behöver hans kunskap. En mycket uppskattad teaterfarfar, och kursledare för Ruggugglorna, seniorteatergrupp för daglediga

Styrelse

Ordförande Assar Strömbäck, Kassör Maria Ruud Eriksen, Sekreterare Peter Lundström, ledamöter Yvonne Häggström och Lars Johansson.

Amatörteaterkommittén: AMATEA

2019 består Amatea av Margareta Notsten, Ylwa Hedman, Yvonne Häggström, Ewa-Maria Rönnbäck, Olivia Rönnbäck, Elvira Larsson, Simon Häggström, Anton Ekholm, Miranda Forsemalm och Linus Öqvist