Det är så roligt att jobba med unga entusiastiska kollegor.

DorisPresentation av en ny medarbetare i projektet Clown i äldre och demensvården i Norrbotten. Madeleine Johansson alias Clownen Doris. Utbildad musikalartist på musikalakademin i Umeå från Piteå är hon. Har jobbat som showartist på Cypern. Jobbar som sjukhusclown på barnavdelningen på Sunderbysjukhus. Sjunger på bl.a bröllop och begravningar. På Western Farm i Boden kan du se henne på nått julbord, dock inte som köttbulle utan showande på scenen och på sommaren i en pangpang show/ Marianne alias Clownen Astrid.

Madde skriver i en blogg:  äntligen igång och jag fullkomligt Ä L S K A R det! Bara tanken på mitt jobb gör mig alldeles varm inombords. Sedan jag skrev sist har vi hunnit göra premiär på ett äldreboende i en by utanför Piteå och jag vågar nog säga att det var riktigt lyckat. Vi har dessutom avverkat 2 av 3 utbildningsdagar där vi presenterar vårt projekt, vårt mål och jobbar med lite improvisationslekar på ett äldreboende i Luleå. Nästa vecka ska vi tillbaka till äldreboendet i Piteå, men för att besöka en annan avdelning. Det ska bli spännande att se om det är någon skillnad att clowna mellan en demensavdelning och en vård- & omsorgsavdelning, och i så fall på vilket sätt de skiljer sig åt.

Kommentarer inaktiverade.