Kulturell mark har brutits i 20 år av Teater Bröt

affisch sommaren 2106Teater Bröt spelar sin 20:e sommarteater på den vackraste spelplatsen. Nu laddar Bröt om för sommarens troligen värsta skrattsensation på Vassholmen som publiken kommer minnas till dödagar.

I år fortsätter Teater Bröt med sina nya grepp som vi startade för några år sen som ett led i utveckling mot framtiden. Ensemblen (Peter Lundström, Therese Johansson, Margareta Notsten och Assar Strömbäck) har i år skrivit manuset ”Vita Lakan och SvartaAffärer ” Vad kan egentligen hända i en tvättstuga nu förtiden? Ja, jag säger bara, lika mycket kan avhandlas i en tvättstuga som i en bastu. ”In Tvättstuga Veritas” (I tvättstugan är sanningen).  Vår magnifika regissör Karolina Johansson jobbar för fullt med ensemblen med analys, lek och improvisation. Improvisationen är en konst som Bröt utvecklat under flera år. Publiken kommer att få ett otal många aha upplevelser och man kommer att få chans dra på smilbanden (om man så vill) så att det förhoppningsvis kommer att orsaka träningsvärk. Att jobba med amatörteater är det bästa som finns där får man får se och förundras över hur människor förändras och utvecklas under olika projekt som vi har och har haft igång. Premiär 22 juli.

Boka biljett på 070-360 76 05.

Premiär onsdag 22 juli 19.00, Föreställningar 23 juli 19.00, 26 juli 17.00, 29 juli 19.00, 30 juli 19.00 och 2 augusti 17.00.

Trolltyg och sagoväsen

Trolltyg samlingNu har vi startat ett av sommarens äventyr på Vassholmen. Där vi ska gestalta nordiska mytologins sagoväsen i en sagovandring för alla intresserade. Gruppen ska själva göra sina masker, kläder, scenografi och rekvisita. Är du intresserad ring eller maila Carro.