Uttagna till ATR Festivalen i Östersund i maj. Hipp hurra – Grillkväll med pojkarna

DSCF5529Det är sommar och sol, och ute på skäret förbereder

Sture grillkvällen för sina två söner som återförenas i denna vackra, lugna skärgårdsidyll. Men stillheten och lugnet vill inte riktigt infinna sig. Bordshockey turneringen övergår i brottningsmatch. Flintasteken blir vidbränd.Pappa Sture och dom båda sönerna Björn och Benny…..döpt efter ABBA,s två manliga medlemmar)…hamnar i nya djupgående konflikter med varandra.

Grillkvällen är en föreställning om dagens moderna samhälle där mångfald och människosyn speglas genom tre mäns tankar och handlingar på en liten ö som bara rymmer dessa tre och en grill. Men den vill också visa på manlig kärlek på många plan. Syskonkärlek, gränslös kärlek, och upprorisk handlingskraft möter härfördomar och gamla mönster som många gånger sitter så djupt som simskolans undervisning kommer visa sig avgörande i detta sommarminne.

Premiär i Sangis Folkets Hus 8 februari 2014. Biljetter finns på Konsum i Sangis och på telefon 070-5552050. 100 kronor. Manus: Kjell Morin Regi: Conny LIndgren