Trolltyg och sagoväsen

Trolltyg samlingNu har vi startat ett av sommarens äventyr på Vassholmen. Där vi ska gestalta nordiska mytologins sagoväsen i en sagovandring för alla intresserade. Gruppen ska själva göra sina masker, kläder, scenografi och rekvisita. Är du intresserad ring eller maila Carro.

MIMkurs o Årsmöte i ATR Norrbotten i Teaterlabbet i helgen

michelI helgen har vi haft MIM (Pantomim) kurs med Michel från Malmbergsrevyn som är mycket kunnig i det. Kroppen är mimarens instrument. Utrycket är teater. Om det är en utgångspunkt kan resultatet se ut hur som helst. Alla kan jobba med Mim säger Michel oavsett hur vi ser ut och vilken kropp vi har. Man ska alltid utgå från den egna kroppen. Viktigt är när vi spelar teater,  ”att vi inte bara koncentrerar oss på talet utan att vi jobbar mycket med vad kroppen säger i rummet.”

mimgänget

Vi har också haft ATR:s årsmöte hos oss där vi var ca 20 per som samlats från hela länet för att bland annat diskutera verksamheten i föreningen. I styrelsen är nu Marianne Lindgren ordförande, Gudrun Wennström, årsmöteKottarna sekreterare, Jonathan Nilsson, Malmbergsrevyn kassör, Sofia Midbjer, Haradsrevyn Charissa Martinkauppi, Char da Mar och Sofia Midbjer, Haradsrevyn ledamot, Eva-Britt Tjernkvist, Ersnäsrevyn och Eva-Lena Björkman, Byakult som suppleanter. Håkan Lund och Birger Wennström revisorer.