Snart jullov!

…men innan det hinns det med lite mer hos Brötarna…

Ruggugglorna (seniorteatergrupp), Impro grundkurs, Superhjältarna och IMPROverkstad avslutas löpande fram till 14/12.
Datum för vårterminens kurser är inte satta än, men släpps så snart alla frågetecken är uträtade. Glöm inte att anmäla ditt intresse – begränsat antal platser per kurs!

sparken2017

Passa gärna på att se julspelet ”Den magiska sparken” – de sista föreställningarna blir 9/12, kl 12:30 och 13:30, i biblioteket Kalix folkets hus.

tomte(En av Bröts tomtar hälsar god jul, uppmanar er att köra försiktigt, och påminner om att man inte kan använda nog med reflexer nu så här i vintermörkret… )

Julspelet ”Den magiska sparken” – kanske snart på en scen nära dig!

I år ger Brötarna sig ut på en liten miniturné med julstämning…

”Den magiska sparken” är en mysig och spännande liten föreställning, om vad som kan hända en liten tomtenisse de hektiska dagarna innan julafton, om att vara vänner och vad familj kan innebära. Komplett med berättare, samt ett gästinhopp av självaste Jultomten!

Några datum finns fortfarande tillgängliga, om ni vill boka in föreställningen till er scen nära er!

Först ut, spelas den i Töre, ABFhuset, 25/11 kl 13:00

Varmt välkomna!sparken2017

Höstlov = kulturvecka!

Höstlov hos Teater Bröt = Kulturvecka!

Bröt firar 2017 både tillgång till egen lokal OCH 20 år som förening!
Medlemmar fikar därför gratis i samband med evenemang (glöm inte medlemskortet!).
Medlemskort för 2018 kan lösas på plats under kulturveckan, och medlemsförmånerna börjar gälla bums.

Måndag 30/10 kl. 18:00-19:30 Öppet IMPRO!
Ett prova-på-pass i improvisationsteater. Prestigelöst, utvecklande, beroendeframkallande och fantastiskt roligt! Ingen avgift, och inga förkunskaper krävs. Begränsat antal platser – boka din stol på 070-360 7605!

Torsdag 2/11 kl. 19:30 ”I döda poeters sällskap”
I höstmörkret tänder Brötarna levande ljus, och myser till det i Teaterlaboratoriet. Bröt bjuder på högläsning av poesi och lyrik av favoritförfattare som inte längre är med oss annat än i hjärta och minne. Fri entré. Fikaförsäljning.

Fredag 3/11 kl. 17:30-19:30 After work – ”soppa med Bröt”
Bröt dukar upp både bord och scen med godsaker!
Soppa + hembakt bröd = 50: -/person.
Matplats bokas senast torsdag kl. 12 på 070-360 7605!
Underhållningen bjuder Brötarna på, fri entré! Fikaförsäljning.
På scenen ser vi, förutom de fantastiska lokala förmågorna, även den lovprisade författaren David Väyrynen med band. Missa inte detta!

Lördag
4/11 kl. 17, 18 och 19 ”The Spökvandring” 2017!
Brötarna gör om hela Teaterlaboratoriet till läskigaste spökhuset i kommunen, och guidar tre äventyrsvandringar bland spöken, demoner och andra mardrömsväsen…
För ålder ca 7-11. Entré 50: -.
Boka genast på 070-360 7605! Först till kvarn gäller! Endast 8 platser per vandring!

Varmt välkomna att fira med Teater Bröt!

Uppträd på After work, 3/11!

Brötarna planerar för fullt kulturvecka under höstlovet.

Nu efterlyser vi er som vill bidra med era talanger på öppen scen, under Bröts After work (Soppa med Bröt), fredag 3/11!

All scenkonst välkommen – sång, dans, teater, mim, monologer, stand-up, sketcher, DJ:s, läs egna eller andras dikter/texter osv osv…

Vill du medverka till denna himla mysiga tillställning? :)
Sms:a till Carro, 070-3607605!
(Vid stort intresse har Bröts medlemmar förtur till scenen)

Välkomna att skapa magi ihop med Teater Bröt!

Vill du skrämma barn?

VILL DU SKRÄMMA BARN?? ;D

Bröts årliga spökvandring går av stapeln under v 44(lördag), och nu söker vi er som vill vara en del av detta!

Ni som vill skrämmas, klä ut och sminka upp er till spöken, zombies, monster och andra läskigheter, och tillsammans ge barnen en upplevelse de aldrig glömmer – haka på!

OBS – intresseanmälan till ensemble görs via sms på nr 070-282 8350 – OBS

Första träffen för ensemblen blir måndag 9/10, kl 18:00 i Bröts Teaterlaboratorium. Då presenterar vi grundtanken, och pratar ihop oss om ännu fler bra idéer.14291716_649676561857538_6860242080629588732_n ylwa jakobHoppas att just du vill vara en del av denna upplevelse! Smsa in din intresseanmälan, så skapar vi magi ihop!