Semestrar

dansarna all shook upCarro, Conny och Marianne har gått på semester. Lasse, Kjell och Evelina jobbar med Skärgårdsteatern. 1 september börjar vi gruppverksamheten. Nästa vecka kommer det upp här på hemsidan vad vi ska göra.

Nu tar vi nästa steg…….

Jag, Marianne Lindgren har nu varit verksam i Bröt i 15 år, tänk vad tiden går. Vi har hunnit med att utbildat, bildat, berättat och lekt tillsammans med MÅNGA andra människor. Vi började med inga pengar och idag är vi 5 heltidsanställda, 3 personer är visstidsanställda under sommaren, (förra sommaren var vi 13 anställda,) så vi har väl expanderat lite. Trots detta är det ett stort jobb att finna finansiering för vår verksamhet och det är det alltid för kulturen. Dock ser vi ljust inför framtiden, vi kommer att flytta till en ny lokal  under hösten som gör att vi får en egen träningslokal. JIPPI, vi har behövt det länge, Kjell skrev det i sin ”svarta bok” redan 1995 VI BEHÖVER EN EGEN LOKAL.

Om du vill komma och leka och jobba med oss ring eller maila, du behöver inte ha någon förkunskap. brot@telia.com 070-5948085

Tackvare denna man

bild9bild7Kjell Morin så startade Teaterföreningen Bröt sin verksamhet på Vassholmen sommaren 1995 och sen har det bara rullat på. Det har blivit 20 föreställningar ute på ön under åren.