Språkcafé – varje måndag kl 18-20

Visst vet du om att Bröt håller öppet varje måndag mellan kl. 18-20 för dig som vill umgås, ta en fika, och träffa nya och gamla vänner?

Norma kommer och dansar salsa med oss kl. 19, och vill man hellre ta en påtår så är det helt ok att sitta kvar i caféet och mysa.

Både salsa och fika bjuder Bröt på! :)

Välkomna till Bröts teaterlaboratorium!14203364_648250945333433_2947842440388326471_n

Höst hos Brötarna!

Brötarna är redo för hösten!

Barnteaterkurser start 15/9
(anmälan ring/smsa 070-360 7605, begränsat antal platser)
7-9 år kl. 17:00-18:30
10-12 år kl. 18:45-20:15

Minnenas Teater/Ruggugglorna
Seniorteaterkurs för daglediga
(info/anmälan 070-6720 116)
Måndagar kl. 10-12

Språkcafé kl 18-20 varje måndag – välkommen att ta en fika och lära känna dina nya grannar! :)

Studiegrupp Svenska, kl 16-18 varje måndag och tisdag.

Impro
(anmälan ring/smsa 070- 3607605, begränsat antal platser)
Grund – start tisdag 13/9 kl. 18:00-19:30
Fortsättning – start onsdag 14/9 kl. 18:00-19:30

Vecka 44 kommer Bröt att arrangera Kulturvecka, och även om planeringen än inte är spikad, så ser det lovande ut – boka upp hela veckan! ;)

Den uppskattade spökvandringen vid Halloween har redan börjat utformas – om du är intresserad av att vara med och spöka kan du höra av dig till mnotsten@gmail.com!skrack-aara-enstrom-och-miran

improfolk

Kultur för barn i sommar

IMG_10126 juli 13.00 i vår lokal på Tallhedsgatan 1B bjuder Bröt på en familjeföreställning. Min pappa, Bianca och jag, av och med Lule Stassteater.

18 juli 12.00 håller Bröt en Cirkusverkstad tillsammans med Lule Stass Kulturarbetare. Vi startar 12.00 och ca 14.30 visar vi en föreställning för föräldrarna och alla andra som vill. om föräldrarna vill vänta i vår lokal så bjuder vi på lite kul att göra och givetvis kaffe, te och fika. För Cirkusverkstaden behöver vi anmälan för det finns ett begränsat antal av platser, maila brot@telia.com eller ring 070-5948085.

Sommarteater på Vassholmen!

Teater Bröt spelar sommarteater på sin traditionella spelplats Vassholmen! :)

Lördag 14/5, 21/5, 28/5 samt 2/6 kl. 11-13 står delar av Teater Bröts trevliga och snygga ensemble på Galleria Kalix, de säljer biljetter och presentkort – perfekt inför exempelvis morsdag!
Swish och kontantbetalning funkar fint.
Givetvis går det bra att boka sina biljetter på annat sätt, som vanligt. Ring eller smsa 070-3607605 så fixar vi din biljett!

Detta år ger Brötarna farsen ”Pizzeria Glorioso – det är något i pizzan…?)”, en fartfylld tvåaktare med färgstarka karaktärer, allehanda förvecklingar, gömda förmögenheter och en väldigt het pizzaugn…

Speldatum:
Onsd 13/7 kl 19:00
Torsd 14/7 kl 19:00
Sönd 17/7 kl 17:00
Onsd 20/7 kl 19:00
Torsd 21/7 kl 19:00
och final sönd 24/7 kl 17:00

Biljettpriser:
Vuxen: 150:-
Pensionär: 100:-
Ung under 18: 50:-

Välkomna att mysa med Brötarna på Vassholmen i sommar!

Pizzeria Glorioso - poster bidrag pizzeriagloriosoaffisch